fredag 19. juli 2013

Jeg er på ferie...

Sommeren er sesong for autosvar-meldinger på e-posten: "Jeg har ferie. Tilbake 5. august" 

Selv de mest ordrike byråkrater greier å fatte seg i korthet i disse meldingene. Ferie gjør noe med folk også i det statlige byråkratiet. Normalt ville det sett slik ut:

 "I henhold til min ferielovens bestemmelser og min arbeidskontrakt har jeg ferie. Det betyr at jeg ikke er tilstede på kontoret. Atter igjen betyr det at jeg  leser e-post sjelden. Det kan innebære at du må påregne noe lengre tid før du får svar på din e-post. Jeg er tilbake på kontoret når ferien er over. I mitt tilfelle er ferien over 5. august og jeg vil således være tilstede på kontoret, herunder lese e-post fra denne dato"

Politikere som pendler kan nøye seg med: 

"fuck Oslo. Eg lovar å sjekka e-post kvar gong eg er i eit område med dekning" 

Politiske rådgivere er av en litt annen karakter. Dette er flittige mennesker der svar på e-posten kommer før fraværsmeldingen. 

Mitt forslag er mer humor i fraværsmeldingene! Noen gode forslag?








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar