mandag 4. januar 2010

SULTEN? PRØV VÅR FOOD COURT

Jeg lar meg ikke så lett plage av dårlig språkbruk, men kjente jeg nok en gang ble litt irritert da jeg var på kjøpesenteret M44 på Bryne. Over inngangspartiet til kjøpesenteret står det: "Sulten? prøv vår food court."

Jeg tror ikke dette er eit forsøk på gjestfrihet til utenlandske besøkende. Jeg tror det er et grelt eksempel på hva total mangel på språklig selvtillit kan føre til. Det er egentlig bare teit.

Og poenget mitt er egentlig at det er bak mål å være flau over å bruke norsk i Norge.

Men det kan jo være tunge internasjonale finansakrobater på eiersiden som står bak og presser på for bruk av engelsk. Men jeg er litt usikker på om eieren Felleskjøpet oppfyller vilkårene for en slik benevnelse :)

Og på baksiden av senteret står Arne Garborg med bøyd rygg. Jæren er ikkje kva den ein gong var.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar