søndag 15. januar 2012

Vekstens hurrakor hyller veksten.

I Stavanger Aftenblad 13. august Reiser jeg debatten om mest mulig Vekst kun er et gode for Rogaland. I gårsdagens avis får jeg svar fra vekstens ivrigste heiagjeng som selvsagt mener jeg tar feil. Kan ikke si at jeg er sjokkert. Jeg skal selvsagt utforme et skikkelig svar.

Også sjefsredaktøren i Rogaland Avis er ute med slakteøksen. Kommentaren drukner i sine egne hersketeknikker og han evner ikke å si et eneste ord om de utfordringene vi har på Jæren og Rogaland. Svaret er bare mer vekst. Her er sjefsredaktørens innledning:

"Av og til må det gjøre forferdelig vondt å være politiker. Å snuble slik stortingsrepresentanten Geir Pollestad (Sp) har gjort denne uken, kan umulig være sunt." Jeg må si at jeg smiler av det hele. Sjefsredaktør Bjørn G Sæbø må også trekke inn Stalin i saken for å fylle spalten uten å gå inn i realitetene. Jeg har ikke snublet. Jeg har tatt opp det forhold at for rask vekst har sin pris.

Og mens vi diskuterer dette så kan jo ungdom i regionen glede seg over at det er en enebolig med enkel standard fra 1946 til salgs i Dusavikveien i Stavanger for kun kr. 5 890 000,- Løp og kjøp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar