mandag 13. september 2010

Til Sverige for å vinne valg.

På søndag skal jeg til Sverige for å følge valget. Jeg håper og tror at Centerpartiet gjør et godt valg og at de får fortsette i regjering. Så her skiller jeg lag med rødgrønne venner i Norge og satser på rødgrønt nederlag i Sverige.

Det er mange grunner til at jeg håper på det. Her er fire:

Centerpartiet og Senterpartiet er søsterparti. Og søsken er som kjent søsken.

De rødgrønne i Sverige har en stor mangel, nemlig et senterparti.

Alliansen er en sentrum-høyreblokk, men i motsetning til de borgerlige i Norge så inneholder ikke alliansen et stort populistisk fremmedfiendtlig parti.

Partisamarbeidet mellom Centerpartiet og Senterpartiet har vært viktig i flere spørsmål. For eksempel tror jeg ikke at grønne sertifikater hadde blitt en realitet om det ikke var for godt nordisk samarbeid mellom de to senterpartiene.

Så godt valg til Centerpartiet - gleder meg til å være med på feiringen.

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar