fredag 11. juni 2010

Energi-Terje ble Bosnia-Terje

Nok en uke over. En tur til Haugesund på mandag, og i Oslo siden tirsdag morgen. Uken har vært preget av jobbing med pensjon, datalagring og så har jeg holdt to innlegg i salen i debatt om to riksrevisjonsrapporter. En om skred og en om Enova. (Her finner du referat. Innlegg startet kl. 11.06.25 og kl. 11.41.24)

Jeg hadde overtatt for Ola Borten Moe som ikke kunne være tilstede i debatten. I det jeg gikk opp på talerstolen slo tanken inn i hodet på meg: "Har jeg mobilen i innerlommen på dressen og står lyden på?" Det er en ubehagelig følelse. Heldigvis lå mobilen på lydløs på plassen min, men det oppdageget jeg først etterpå. Men det var noen krevende minutter.

En som hadde det virkelig krevende var Olje- og energiministeren. Ikke fordi KrF skaper overskrifter med ubegrunnede mistillitsforslag i tospann med FrP, men fordi Utenriksministeren var forsinket til sin sak om Bosnia-Hercegovina. Da sa presidenten disse ordene som gjør enhver fornuftig statsråd litt nervøs:

"Presidenten registrerer at utenriksministeren foreløpig ikke er til stede, men registrerer også at regjeringen er representert ved statsråden som hadde den forrige saken. Presidenten har til hensikt å gjennomføre Stortingets møte som planlagt, så får utenriksministeren komme når han kommer."

Terje klarte seg bra! (Du kan lese hele hendelsen her. (Sak nr. 5))

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar