lørdag 27. april 2013

En dårlig start på en god dag.

Hverdagen som statssekretær består av små og store kriser. Og små og store gleder. 12. april skulle bli en dag preget av stor glede, men jammen kom det ikke en liten krise også.

12. april skulle nasjonal transportplan presenteres. Jeg var i Rogaland for å presentere planen. Det skulle bli min beste politiske dag. Det ble det også, men altså en liten krise.

I tråd med regjeringens mål om å ta veksten i persontrafikken med kollektiv, sykkel og gange så syklet jeg ned til Bryne stasjon. Her møtte jeg NRK Rogaland som skulle "følge meg" i forkant av presentasjonen av transportplanen. Var ute i god tid så et besøk på Narvesen for å kjøpe kaffi og boller ble det tid til før togturen til Stavanger.

For å gjøre en allerede omstendelig historie kort: Sånn omkring Øksnevad var det påtide å ta en slurk av kaffien. Jeg hadde plastlokk på kaffikoppen så den var fortsatt varm. Men jeg hadde ikke plastlokk som var festet godt på koppen. Så det endte med en hel kopp kaffi på hvitskjorten. Jeg forbannet Narvesens plastlokk. NRK fotografen forbannet seg over at han ikke filmet da det skjedde.

Det er i slike situasjoner ansatte på partikontoret er gode å ha. Kjapp telefon til Kalle med beskjed om behov for ny hvit skjorte størrelse L levert på Breitorget. Kalle leverte varene han. Og når andre betaler regningen (jeg) så tar han seg ikke bryet med å kjøpe billigste modell.

Rogfast, 4 felts motorvei på E39 Ålgård, planlegging av dobbeltspor, bymiljøpakker, fylkesveimidler, E134 og over 500 milliarder kroner i potten. Og en ny skjorte.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar