Noen presseoppslag er ikkje kjekke, men de går fort over. I sist uke hadde Aftenbladet et oppslag med overskriften "Geir Pollestad hvem er det?" Saken baserte seg på at statsviter Tuastad ved UiS sa til avisa at han ikke visste hvem Geir Pollestad var. (dette oppslaget er IKKE i kategorien "ikke kjekke")
Nå er jeg av den oppfatning at mange politikere tror de er mer kjente enn de faktisk er. Og det er heller ikke så viktig å være kjent. Det er politikken som er det viktigste.
Men det er ikke poenget. Poenget er at rent teoretisk er dette en perfekt sak. Jeg har troen på at dersom velgerne ser på navnet ditt og partinavnet samtidig som de får en positiv opplevelse så vil dette legge seg på sjelen til folk. Smilefjes.
Her er de mulige alternativ leserne har.
1. Leser avisen og aner ikke hvem førstekandidaten til Sp er. De tenker: "Hmm det ante jeg ikke. Men det gjorde heller ikke valgforskeren." Det gir en positiv opplevelse pluss at de kanskje lærer hvem førstekandidaten til Sp er.
2. Leser avisen og vet hvem førstekandidaten til Sp er. De tenker: "Hmm da kan jeg mer om politikk i Rogaland enn valgforskeren." Det gir en positiv opplevelse.
3. Leser avisen. Ser overskriften. Blar videre uten å lese saken. Forstod derfor ikke at saken handlet om Sp og førstekandidaten.
Vinn vinn vinn
onsdag 20. februar 2013
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar