søndag 20. mars 2011

Et slitent parti klar for valgkamp

Debatten på landsmøtets siste dag var som vanlig preget av at folk var litt slitne etter over 50 timer med politikk og sosialt samvær. Kunstpausene fra talerstolen var flere og de fleste i salen var sklidd 20cm lenger ned i stolen. Men det var et optimistisk parti som forlot Hell i dag. Vi var blitt konsoliderte både natt og dag - og nå er vi et parti klart for valgkamp.

For min egen del er jeg godt fornøyd med de politiske vedtakene. (mer om de på SPs nettside) Jeg var også fornøyd med å ha bidratt til at Rogaland Senterparti fikk gjennomslag for de tre sakene vi fremmet:

* Mer ressurser til Petoro - for å kunne utfordre Statoil.
* Egen lovhjemmel for vern av matjord.
* Ikke varig uføretrygde til folk under 40år. (med noen unntak)

Jeg er også fornøyd med valget av nytt sentralstyre. Liv Signe fikk kun en blank stemme. Ola er inne som 1. nestleder og ingen utfordret Trygve som 2. nestleder. Partiet har nå et bredt lag som skal fronte partiet fremover. Det kan bli mye rocknroll fremover.

I tillegg var det gode fester både torsdag, fredag og lørdag. I tillegg har Rica Hotell Hell fantastisk god mat. Noe helt annet enn plastmaten de serverer på flyplasshotellene rundt Gardermoen.       

Landsmøtet manglet en stor sak - med en veldig tett avstemming - der jeg og Rogaland Senterparti var på vinnerlaget. Landsmøtet mister et øye på terningen for det - og er derfor nede i terningkast 6.

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar