onsdag 8. desember 2010

En stor dag!

Det ble i dag klart at Norge skal ha en formidabel utbygging av fornybar energi frem mot 2020. Dette er en stor politisk seier for Senterpartiet og regjeringen. Avtalen vil gi 26,4 TWH ny fornybar energi. Det gjør meg glad.

Jeg registrerer at opposisjonen snakker som om denne er en selvfølge og at man burde ha gjort det for lenge siden. Jeg tror de gjør seg dummere enn det er, men jeg skulle noen ganger ønske at de kunne si: "bra! flott! godt jobba" Men nei - når regjeringen gjør noe som de er helt enige i så sier de: "for lite - for sent." 

Men jeg lever egentlig veldig bra med det. Jeg mener at dette bekrefter det jeg har hevdet i lang tid: Terje Riis Johansen er en god olje- og energiminister - han har vært utsatt for en grunnløs heksejakt av en opposisjon som i energipolitikken ikke er enige om stort annet enn at regjeringen er dumme. 

Så kan jo også jeg se at det er sider ved denne saken som vi kunne sett noe annerledes - særlig når det gjelder overgangsordningen - men jeg velger å feire de 95% vi har fått til fremfor å sitte å grine med Høyres Siri A Meling om de 5% vi ikke fikk til.  


Blogglisten

1 kommentar:

  1. "what Paul says about Peter tells us more about Paul than about Peter"

    ord opp!

    SvarSlett