fredag 29. oktober 2010

Besøk av Liv Signe.

På mandag kommer partilederen min Liv Signe til Rogaland. Jeg skal være med henne rundt og gleder meg stort til det.

Jeg tenkte først jeg skulle fortelle hvorfor Liv Signe kommer hit: Under oljemessa var jeg på en mottakelse som Lyse hadde i sine lokaler (for et parti som er opptatt av fornybar energi så gjelder det å holde seg inne med kraftselskapene). Da kom Anna Aabø som er direktør for IRIS bort til meg. Hun sa de jobbet med mye spennende innen fremtidens oljeutvinningsteknologi, og mente at jeg og andre i partiet burde ta en tur innom å høre om det.

Jeg tenkte litt på dette, og fant ut at Liv Signe burde ha en oljedag i Stavanger. Liv Signe var svært positiv til dette og det var bare å finne en dato og et program. Det herlige med å planlegge opplegg i Rogaland er at folk aldri sier nei. Folk er stort sett opptatt, men de får det alltid til. Alltid. Så da blir programmet slik:

09.00 Henter Liv Signe på Sola og kjører til Egersund.
10.15 Besøk på Dalane distriktsmedisinske senter
11.15 Drar til Stavanger
12.30 Besøk Oljedirektoratet
13.45 Besøk IRIS
15.15 Besøk Petoro.

Jeg er opptatt av at vi må føre en politikk som i større grad bidrar til å øke utvinningsgraden i eksisterende felt og i områder som i dag er åpnet for petroleumsvirksomhet. Jeg har flere ganger gitt uttrykk for at jeg er bekymret for om Statoil har nok fokus på dette.

Etter vi har vært hos Petoro skal vi til byen på Jæren og spise middag hjemme hos meg. Lene er etterhvert blitt svært erfaren på å servere statsråder de lekreste retter.

Klokken seks skal det være åpent debattmøte på det nye folkebiblioteket på Bryne. Temaet er "vestlandsmakt eller oslomakt". Jostein Soland fra næringsforeningen i Stavanger-regionen skal også holde innlegg her. Møtet er gratis og åpent for alle.

Når klokken er åtte er det bare å få statsråden i bilen og få henne til flyplassen og siste fly til Oslo.




Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar