fredag 21. mai 2010

Rogalandsturne 25. mai

Tirsdag 25. mai skal jeg og stortingsrepresentant Irene Lange Nordahl på en Rogalandsturne. Irene representerer Troms og sitter i næringskomiteen.

Jeg er fortsatt så "ung og begeistret" at jeg synes det er kjempestas å få besøk av en stortingsrepresentant. Så jeg kommer nok til å både vaske og støvsuge bilen før jeg henter Irene på Sola.

Først skal vi til Hodneanlegget på Rennesøy. Her jobbes det for å få forskningsstiftelsen Cern til å etablere sine regnemaskiner i noen fjellhaller som tidligere ble brukt av Forsvaret. Tror initiativtakererne vil be om politisk drahjelp. Her kan du lese svar fra FAD-ministeren om denne saken. Vi besøker anlegget kl. 11.15.

Så skal vi ha cruise på Boknafjorden fra Mortavika til Arsvågen kl 12.30.

Neste post er et besøk på MET-senteret som de jobber med å få etablert på Karmøy. Dette skal være et senter for uttesting av marin fornybar energi. Du kan lese mer om senteret her. Det skjer klokken 14.00. Så skal vi også få en omvinsing på Rogaland Ressurssenter.

Så skal vi kjøre til Suldal og delta på åpent folkemøte om landbrukspolitikk på Sand Kulturhus kl. 19.15. Dette er slutt klokken 22.00. Så er det bare en kjapp kjøretur tilbake til Stavanger.

Blir en lang, men garantert spennende dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar