onsdag 20. februar 2013

Et luftig blogginnlegg

Dette innlegget er skrevet på flyet fra Oslo til Stavanger. Vi liker å klage i Norge. Jeg liker å skryte. Og innhabil som jeg er så velger jeg å skryte av norsk luftfart. Å kunne gå fra gruppemøte i Senterpartiet på Stortinget klokken 1640 og lande i Stavanger klokken 1830 er fantastisk.

Det går fly hele tiden. Etter som jeg husker kan du for eksempel dra fra Oslo til Stavanger klokken 1600, 1625, 1640, 1715, 1740 og 1800.

Vi har ikke flyplasser i Norge. Vi har ett nettverk av 46 statlige flyplasser, 2 store private flyplasser og en håndfull andre flyplasser. De aller fleste i Norge kan dra på møte i Oslo uten overnatting. Noen dager på jobb føles det som de gjør nettopp det. Drar til Oslo på møte i samferdselsdepartementet.

Men det er selvsagt utfordringer i luftfarten også. Klimagassutslippene må ned, lønnsomheten er presset, arbeidsvilkårene for de ansatte er under press.

Men i de store: hipp hurra for luftfarten. Nå skal vi lande og jeg må publisere før wifi går av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar