fredag 4. januar 2013

Innlegg for Rogaland Senterungdom

Senterungdommen vil bli en av mine viktigste støttespillere i valgkampen. Derfor gleder det meg at aktiviteten er stor og at det er mye bra folk der.

I dag skal jeg holde innlegg på Rogaland Senterungdoms nyttårsbord. Det gleder jeg meg til. Hovedbudskapet mitt vil være:

Vi har fått til mye i regjering. Avmakt er lettere enn makt.

Vårt eneste mål er å sikre mandatet til Rogaland Senterparti i valget. Det vilvære vårt beste bidrag til en rødgrønn valgseier.

Vi må ikke bli selvgode og arrogante. Vi må lytte mer enn vi snakker. Og vi må utvikle ny politikk i partiprogrammet.

Vi må løfte de vanskelige diskusjonene som for eksempel om veksten kan bli vår fiende.

Vi må tåle å stå i stormen og ikke tro at gode nikk er et tegn på at folk vil stemme på oss.

Vi må synliggjøre opposisjonens svakheter og mangel på felles verdigrunnlag. Så det blir nok noen ord om formueskattfjerningen som forsvant og Høyres jernbanesatsing på kun 5 millioner.

Vi skal ha det kjekt sammen og vise at Senterpartiets stemme fra Rogaland trengs på Stortinget etter 2013. Og vi greier det om vi er flinke nok og jobber hardt nok.

Ser frem til møtet på Åmøy i dag. Og håper mange får lyst å gjøre mye for partiet de neste åtte månedene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar