tirsdag 15. mars 2011

Før et landsmøte

På torsdag er Senterpartiet første parti som ruller i gang sitt landsmøte. Jeg har vært på noen landsmøter i Senterpartiet. Her er noen stikkord på hva jeg forbinder med de:

1999, Tromsø: Senterungdommen var mot å velge Åslaug Haga til nestleder. Jeg sammen med noen andre var uenig med Senterungdommens standpunkt. Og ettertiden viste at dette kanskje ikke var Senterungdommens største øyeblikk.

2001: Gardermoen: Adopsjonsrett for homofile ble vedtatt. Stor oppstandelse.

2003: Røros: Tidenes landsmøtefest og takk for maten talen til Trond Lode. Uforglemmelig. "Hey tideldi eg er drømmedamå di" Åslaug valgt til leder.

2005: Kristiansand: Vedtak om rødgrønt samarbeid.

2007: Lillehammer: Vedtak om at fylkene skulle overta store deler av veinettet var et hett tema. Det kjedeligste landsmøtet.

2008: Ekstraordinært landsmøte i Oslo: Liv Signe valgt til leder. Landsmøter i Oslo er kjedelig.

2009: Ålesund: Å være på landsmøte i Senterpartiet som statssekretær i samferdselsdepartementet er en krevende øvelse. Hadde møter i alle pauser om de fleste veistrekninger i landet.

2011: Hell - gleder meg.


Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar