torsdag 4. juli 2013

Utfordrer Ragnvald Albretsen

Jeg har i dag havnet i en diskusjon med Ragnvald Albretsen i Seabroker Group. Han hadde kjøpt seg en to siders annonse i Stavanger Aftenblad for å fortelle om hvor galt alt har vært i Norge og Nord-Jæren de siste 20 år. Han skyter mot alt og alle. Han har noen poeng, som dessverre forsvinner i en saus av tvilsomme påstander om hvordan det står til her i lander. Å påstå at "skolen råtner på rot" er et eksempel på noe jeg ikke kjenner meg igjen i. Men så er det et "beklagelig" faktum at brukere av offentlige tjenester er mer fornøyd med tjenestene enn de som ikke bruker tjenestene. 

Jeg synes likevel det er elementer i denne debatten som jeg synes er spennende og sender derfor denne utfordringen til Ragnvald Albretsen: 

Ragnvald Albretsen. 

Jeg viser til din annonse i Stavanger Aftenblad i dag. Jeg er sterk uenig i det bildet du gir av situasjonen i Norge, Rogaland og Forus. Jeg er heller ikke helt overbevist om at alt var bedre i de Rettedalske glansdager på 70-tallet. Jeg mener, som du sikkert har sett på Aftenbladet.no, at innlegget ditt er navlebeskuende og mer enn det. I tillegg mener jeg at innlegget har påstander som ikke er riktige.  

Jeg er likevel sånn skapt at jeg setter pris på debatt og klar tale. Og jeg er også enig i at det må gjøres noe med trafikken på Forus. Vi er nok også enige om at ønsket fra enkelte kommuner om å kunne innføre parkeringsavgift på privat grunn er en dårlig ide. Det vil derfor heller ikke bli gitt lov til det. Jeg er også helt enig i dine synspunkter om bybane. Regionen trenger handling, ikke stadige omkamper. Så er det andre standpunkt du fremfører som jeg er sterkt uenig i. 

For å ta den debatten du har dratt i gang videre så vil jeg utfordre deg til en duell med utgangspunkt i temaene du tar opp i din annonse. Jeg ser for meg en slik duell i august på nøytral grunn. Vi kan i fellesskap bli enige om en debattleder. 

Håper du tar utfordringen! 

Med vennlig hilsen 

Geir Pollestad
1. kandidat Rogaland Senterparti. 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar