tirsdag 13. mars 2012

Sagt er sagt.

Fint oppslag å få tre dager før valget i 2009.
Jeg arkiverer papirer etter den såkalte KAA-metoden (kast-alt-alltid). Det fungerer utmerket og er både effektivt og plassbesparende. Men jeg har et unntak og det er at jeg samler på avisutklipp. Først og fremst om meg selv, men også andre aktuelle saker. Det er nyttig å ha. Ikke minst for å ha kontroll på hva man har sagt. Det er mye som er bra, men også noe som er rart og flaut. Her er noen smakebiter (med kommentar)

Stavanger Aftenblad 6. november 1998: Fylkesleder i Rogaland Senterungdom Geir Pollestad er fornøyd med at Senterpartiet har tatt dissens i saken om den veterinære grensekontrollen, selv om han egentlig skulle ønsket partiet hadde trukket seg fra regjeringen i saken. (registrerer at hjernen gradvis blir viktigere enn hjertet)

Stavanger Aftenblad 1999: I et potrettintervju sier en meget ung og velklippet Pollestad at han vil ha vindmøller på Høg-Jæren. I tillegg tror han at internett og ny kommunikasjonsteknologi vil endre arbeidssituasjonen drastisk. (vindmøllene er på plass de)

Jærbladet august 2001: Dobbelspor før bybane. Bybane bør kanskje komme seinere, men ikkje berre for bybanens eiga skuld. (klokt sagt!)

Jærbladet juni 2001: Var du populær som tenåring? -Ja, eg var nok det. (beskjeden som alltid)

Stavanger Aftenblad 30. oktober 2001: Vi må fremfor alt ikke drive noe aktivt samarbeid med den synkende skuta som heter Arbeiderpartiet, sier Pollestad. (Ja ja Geir)

Stavanger Aftenblad august 2009: "Hvis Vegvesenet gjør slike vedtak fordi reglene er for strenge, vil departementet se på reglene og forandre dem" (jeg var statssekretær i valgkampmodus som drev saksbehandling i felt. Saken ordnet seg raskt)

Dagbladet 12. juni 2010: "hadde Helge Lund (konsernsjef i Statoil. red.anm.) gitt meg en kjøkkenmaskin eller sykkel, så ville jeg ikke tatt mot det. (herlig eksempel)

Stavanger Aftenblad mai 2008: "eg elskar å ta avgjerder"

BA mai 2004: "det er ikke studentenes feil at dere ikke får nok gutter i buekorps" (Bergenstabbe nr. 1)

Jærbladet 2011: Leserbrev fra Reidar Reime: "skrekk og gru, nå lovar Geir Pollestad og Magnhild Meltveit Kleppa frå Senterpartiet meir asfaltlukt"

Men i sum er det veldig kjekt å se at ting vi har gått til valg på har vi også fått på plass. Avisutklippene er et synlig bevis på friheten som opposisjonspolitiker til å klage på alt, men i sum er det en ting som står igjen. Politikk er kjekkest i posisjon, så får jeg heller leve med at avmakt er enklere enn makt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar