tirsdag 28. september 2010

Usaklig fra Per Kristian Foss.

Per Kristian Foss angriper mitt forslag om å forby partisponsing. Her er min kommentar til Foss:

Per Kristiian Foss (60) stortingsrepresentant fra Høyre er ikke ny på stortinget. Han burde likevel sette seg inn i forslag før han svinger hersketeknikker over dem.


For det første vil Foss oppdage dersom han leser oppslaget i Stavanger Aft...enblad at jeg mener at økonomiaksjoner og kronerulling for partiene fortsatt skal være tillatt. Jeg er også såpass oppegående at jeg ser at testamentariske gaver bør være tillatt.

Å påstå at et slikt system ville vært i strid med grunnloven har du ikke dekning for.

Poenget med nye partier ser jeg. Det er en problemstilling som er mulig å håndtere. For eksempel at man ikke kan motta statsstøtte dersom man blir sponset.

Å påstå at jeg ikke har tenkt – er en ganske hard påstand. Og da bør man i det minste ha satt seg inn i saken.

Jeg utfordrer deg på følgende: AS vindkraft sponser Høyre med 5 millioner kroner. Høyre gjør et brakvalg og slipper å ha med FrP i regjering. Vil da Høyre som parti være ugilde dersom det kommer en konsesjonsøknad fra AS vindkraft?

Jeg tåler godt en debatt – men et minimum av saklighetsnivå er på sin plass. Særlig fra stortingets mest erfarne politiker.
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar