fredag 21. mai 2010

Paradise Hotell og Dagbladet.

Jeg er ingen ivrig seer av Paradise Hotel. Jeg kan ikke reglene. Jeg kan ikke navnet på deltakerne. Jeg lar meg heller ikke provosere av at det tømmes flasker med alkoholholdig innhold og lar meg heller ikke begeistre av bevegende laken. Men jeg har sett på det, og som fast seer av Hotell Cæsar skal jeg heller ikke fordømme de som setter pris på litt hjernetom underholdning. Det gjør godt av og til.

Jeg betrakter Paradise Hotel som fiksjon og underholdning på linje med Hotell Cæsar på TV2 og Handy Manny på Disney Channel. Det tror jeg også de fleste seerne gjør.

Det jeg lar meg overraske over er at for eksempel avisen Dagbladet i sin kamp for å miste litt færre lesere dekker Paradise Hotel som om det skulle være virkelighet. "Skuespillerne" intervjues og gis spalteplass. Det er i beste fall tåpelig. Hvorfor skriver de ikke om hva som hender med Handy Manny? Og hvorfor er det ikke potrettintervju med hammeren eller skrujernet fra Handy Manny i Dagbladet. Tror det hadde vært minst like spennende som å lese om hva silikonblondinene i Paradise slipper ut av munnen sin.

I Åslaug Hagas bok er det en politisk rådgiver som sier: "Det ville vært et større demokratisk problem om Dagbladet ikke gikk konkurs enn om de gikk konkurs". Dagens utgave av Dagbladet oppfatter jeg som at Dagbladet bekrefter et slikt utsagn. Det er nesten som om jeg kunne sagt det selv.

Her er linkene til Paradise Hotel som ligger på fremsiden av dagbladet.no nå:
Sak 1
Sak 2

Og klokken 13 i dag er det nettmøte.

1 kommentar:

  1. Hahahaha, brabra onkel ! :-D
    Paradise e faktisk tingen, men ja kanskje på same måte som handy manny. Du he ett poeng der;)

    Hilsen din koselige niese MARI :-) - som fatisk vet at : + - + ) danner et smilefjes :)

    SvarSlett