fredag 11. desember 2009

Så fint å være idiot



"Vi fremstår som idioter" skriver stortingsrepresentant Peter S Gitmark om oss andre stortingsrepresentanter på bloggen sin. Jeg gjengir kort begrunnelsen:

"Så skjedde det igjen - en stor andel av stortingsrepresentantene har med seg telefon eller kamera og tok villig bilder av alt og alle under fredsprisutdelingen...... Jeg mener at den utstrakte mobil- og kamerabruken undergraver vår verdighet og legitimitet som stortingsrepresentanter. Ja, faktisk mener jeg at det får oss mest til å fremstå som idioter og tullinger som ønsker å forevige vår korte stund i rampelyset."

Jeg er av de stortingsrepresentantene Gitmark mener er idiot. Gitmark sa på NRKs Her og Nå at vi burde opptrådt som folkets representanter. Jeg tror de fleste som stemte på Senterpartiet i Rogaland ville latt seg begeistre av å være på prisutdelingen. Det gjorde jeg også. Hvilken dannelse Gitmark sine Høyre velgere i Kristiansand har vet jeg ikke. Men jeg håper ikke de er like "gretne gamle gubber" som det Gitmark fremstår som.

Dersom Gitmark reagerte på at så mange lyttet til Walk Man under talen, så kan jeg si at det var et tilbud til de som ville høre bedre eller ha oversettelse til norsk.

Bildet i denne bloggen er tatt av meg før sermonien starter. Det viser Hadia Tajik (kjent ung stortingsrepresentant for AP) og i bakgrunnen Will Smith (kjent skuespiller).


9 kommentarer:

  1. Hehe. Så fordi dine veljarar er udanna er det greit for deg å vere udanna. Statsmannslogikk :)

    SvarSlett
  2. Jeg forutsetter at det Gitmark skriver: "Det på tross av klare formaninger om å skru av mobilen og ikke bruke kamera" så er det vel strengt tatt vanskelig å vri seg unna at hans omtale av deg og de med deg som brøt den formaningen ikke har god folkeskikk. Å kalle dere idioter, ok - kanskje litt slemt, men manglende folkeskikk...ingen tvil

    SvarSlett
  3. Folkeskikk er nok en gang et fremmedord.. Blir rett og slett flau over denne egositiske og respektløse holdningen til et særdeles formellt arrangement.
    Og det at dere går ut å forsvarer oppførselen deres i etterkant, syns dere synker særdeles lavt for redde deres eget skinn.. Og dere skal være forbilder... uff..

    SvarSlett
  4. Poenget er at Gitmark beskriver noe som jeg tror svært få opplevde. Det var en fin og høytidelig prisutdeling - som ikke ble ødelagt av fotografering.

    Jeg ble ikke engang plaget av at Toby Keith hadde cowboyhatt.

    Når jeg hørte Høyres utspill så tenkte jeg på Olaug Nilssens bok "få meg på for faen"

    SvarSlett
  5. "Det var en fin og høytidelig prisutdeling - som ikke ble ødelagt av fotografering". Sier hvem - du??

    SvarSlett
  6. Haha, så gøy at du fikk tatt bilde av Will Smith da. Dette VAR skikkelig flaut, hvor vanskelig kan det være for et voksent menneske å la være å ta bilder med mobilen hvis man ser en kjendis eller blir spesielt bedt om å ikke ta bilder? Hvem i all verden bryr seg om at du sitter i samme rom som Will Smith?

    SvarSlett
  7. Bildet er av Hadia Tajik. Will er kun linselus.

    SvarSlett
  8. Det er som regel linselusene som stirrer rett i kamera - og presser seg fram.

    Ikke helt ulikt Hijab Tajik.

    SvarSlett
  9. Du må gjerne sammenlikne deg med dine (folkelige/yre?) velgere hjemme i Rogaland. Som verdig ditt verv opptrådte du ikke.

    SvarSlett